45 reacties op ā€˜More yellowā€™

    • Peter Grey

      Thank you Fraggle! Yellow indeed is a cheerful colour that brightens up every day. I think that is the reason they made the sun yellow. šŸ™‚ Speaking of sun, it showed itself yesterday and even today. And, it seems, more to come! Yay! I hope in your place you’ll have sunshine as well. Anyway – I thought that some happy pictures couldn’t any harm.

      Geliked door 1 persoon

  1. Jan K. alias Afanja

    Zo zie je maar weer, de kunst ligt toch wel vaak op straat. Je moet het alleen wel zelf zien en hier en daar eens wat ordening aanbrengen om het te presenteren.

    Maar even serieus, je hebt weer een mooie serie samengesteld. Dat terugkerende geel doet het zeker in het voorjaar goed, het heeft een beetje dezelfde functie als narcissen en de forsythia.

    Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Bea! Dat schepje is lief en die boeien op Terschelling bij de haven vind ik ook mooi.ā€‚Gefotografeerd in november en dus al met kale bomen, dan komen het geel en die vormen mooi tot hun recht. (Ik heb dat opstelterrein vaak gefotografeerd maar nooit naar mijn zin. Nu eens een keertje wel.) De kleur geel is een dankbaar onderwerp!

      Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Liesbeth! Dat schepje lag er al een poosje of was in een vloed aangespoeld want er zijn geen sporen rondom. Je kunt er een verhaal bij verzinnen, of een liedje: Op het strand van Ameland/speelde de kleuter jarenlang/de jutter was zijn meester/die hem wijze lessen leerde/hij stond wijdbeens in het zand/was voor de woeste zee niet bang/en schreeuwde net zo lang/tot het tij zich keerde (uit het liedje De vondeling van Ameland van Freek de Jonge). Ik vind het fijn te lezen dat ik een eigen stijl heb. Dat is een groot compliment!

      Like

  2. omabaard

    Origineel idee! En ik hou, vooral in de lente, van geel. Weet je dat het hier vandaag toevallig code geel was wat rukwinden betreft?

    Die bloemetjes (in de kapel?), die bloembakken en dat eenzame schepje maken me vrolijk.

    Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Omabaard! Vrolijk maken, dat was ook het doel van deze serie. De lente! Daar hoort geel bij. Dat het code geel was vandaag wist ik niet, maar het komt dan treffend uit. šŸ™‚ Ik hoop dat er niets kapot gegaan is bij jullie! Die bloemen stonden in het (na een brand prachtig gerestaureerde) kerkje van Nes. De bloembakken staan in Rijswijk. Goede vrienden van me hebben daar hun jeugd doorgebracht en gingen er ter (katholieke) kerke, het schepje lag op het strand van Ameland.

      Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Anne! Een nieuwe lente en weer kleur. Het viel me afgelopen week op, zoals eigenlijk alle jaren in het voorjaar, maar op zeker moment zijn de bomen genoeg in het blad dat het als het ware opvalt en zijn ze heel licht groen, en als daar dan de zon op staat – ach, dan word ik blij. Dat eenzame bloemetje stond in een kerkje kleur te brengen en toen ik besloten had dat het thema van een serie Geel zou zijn en emmertje met wasco in het museum hier ter stede zag, moest er een fotootje van komen.

      Like

    • Peter Grey

      Dank je wel Willy! De muzikant luidde de lente in en geel is zoals je terecht zegt de kleur van die lente. Het mƔg ook wel eens na dat koude, natte voorjaar tot nu toe. We gaan naar de blauwe luchten toe!

      Like

  3. elsjeveth

    Die meneer op foto 1, wie wordt daar niet vrolijk van. Ik hoop dat zijn muziek net zo vrolijk klonk.
    Verder een vrolijke serie met vele hoogtepunten. De figuur op het krukje met de gele handdoek…voltreffer

    Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Elsje! De muziek van de mijnheer op foto 1 was beslist ook vrolijk. Ik vond het grappig dat toen ik vroeg een foto te mogen maken de man met de saxofoon zich ook naar me toe draaide. (Maakt de foto af vind ik šŸ™‚ ) En ja, de man op het krukje. Toen ik bedacht had dat het thema Geel zou zijn zocht ik naast de foto’s die ik al had van eerdere momenten bewust naar gele elementen. Zoals de muur in het Gronings museum waar nu werk in eigendom van het museum van Erwin Olaf tentoongesteld is. Zo ook de blote man op een krukje in een soort badkamer-cel-ruimte. Dat streepje muur, daar ging het me om. šŸ™‚

      Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Marylou! Ik ben het helemaal met je eens, geel fleurt de wereld op. En als je er een beetje op gaat letten zie je hoe vaak een beetje geel de dingen perspectief geeft. Zeker als, zoals dezer dagen, de zon er ook nog eens bij komt. Dan nadert de zomer ook.

      Geliked door 1 persoon

    • Peter Grey

      Dank je wel Ronald! Die zandopspuiting was (ik denk dat ze misschien intussen wel klaar zijn) vorig jaar zomer op Ameland. De westhoek, tegen het gat tussen Ameland en Terschelling aan, is erg kwetsbaar voor afslag, dus daar wordt regelmatig nieuw zand opgebracht. Maar ditmaal hebben ze de zaak nog wat uitvoeriger aangepakt. Ik ben benieuwd later dit jaar wat ze ervan gebakken hebben. En ja, straatmuzikanten is echt ook jouw ding!

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie