82 reacties op ā€˜(Seems) it never rains in southern Scandinaviaā€™

  1. marieclaire

    Het is ook altijd hetzelfde in southern Scandinavia. Altijd ligt er wel iemand totaal bezopen op de grond. Of wellicht is hij wel dood. Eitherway, de start van alweer een nieuwe Scandinavische crimeserie. Houdt het dan nooit op?

    Geliked door 1 persoon

  2. Bertie

    Je zou het haast geloven maar ondanks de goede foto’s is de indruk niet onverdeeld zonnig.
    Een zus en zwager vertelden over de landen daar, ook zij noemden het drankverbruik, met name in Noorwegen. Misschien speelt dat door mijn hoofd.

    Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Dank je wel Bertie! De man op de trap lag echt te zonnen na een duik in het overigens veel te koude water. Mij is overmatig drankgebruik niet opgevallen. Alcohol is erg duur in de Scandinavische landen en ik geloof dat dat met name in Noorwegen leidt to zelfstook. Niet zonder risico!

      Geliked door 1 persoon

      • Bertie

        Het is ook minstens tien jaar geleden dat ik het hoorde.
        Vergeten te vermelden: de foto van die eenzame blonde vrouw vind ik bijzonder mooi. Eerst dacht ik aan een kerk, maar het glas,… toch een cafĆ©?

        Geliked door 1 persoon

        • petergreyphotography

          Dank je wel! Het kan heel goed zijn dat er vroeger meer gedronken werd, of openlijker. Dat staat mij van een eerder bezoek ook bij. Dat glas stond op een richel in een onderdoorgang tussen twee pleinen. Waarom? Geen idee. Maar ik vond een interessant beeld en toen die mevrouw passeerde werd het nog mooier!

          Geliked door 1 persoon

  3. omabaard

    Jij zwerft de wereld rond. En overal maak je prachtige en vooral heel originele herinneringen. Je foto’s schitteren vaak in eenvoud, zwart-wit zorgt voor die speciale dimensie. Zoals altijd kijk je vanuit een speciale hoek, merk jij details in het geheel op en hangt er een soort van geheimzinnige waas rond je foto’s. Ik heb hier geen voorkeur, alle beelden treffen me.

    Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Dank je wel Willy! Wat die mensen aan het doen waren is me een raadsel. Ik denk dat er sprake was van een bruidsreportage ofzo. Een fotograaf heeft soms van die ideeĆ«n. šŸ™‚ Het interessante van foto 4 vind ik dat hoe meer categorieĆ«n je benoemt, in symbooltjes dan, hoe meer je je ook nĆ­et benoemt. Maar Batman is natuurlijk wel heel leuk!

      Like

  4. Jane Lurie

    Each image has something special to draw the eye, Peter. Excellent work. I laughed at your lead image- very clever. And I don’t mind if you borrow our song, “It never rains in Southern California…” It’s true right now! šŸ„µ

    Geliked door 1 persoon

  5. petergreyphotography

    Dank je wel! Ik vond de pictogrammen ook leuk. Alleen schijnen er nu mensen te zijn die ze zo serieus nemen dat ze zich eerst verkleden als bijvoorbeeld Batman voor ze naar de wc kunnen. šŸ™‚ Ik vond ook ergens een geel belijnd parkeervak voor kinderbakfietsen, als dat een woord is, zo’n smalle bakfiets waarin hippe ouders hun kinderen vervoeren. Ordelijk volkje, de Denen. šŸ™‚

    Like

    • petergreyphotography

      Dank je wel Ronald! Ja, die man lag daar zo lekker, terwijl het helemaal niet zo warm was. Stoere Viking! šŸ™‚ Dat met die kogels was denk ik voor een trouwerijfotoshoot of anders een personeelsuitje of zoiets. Het was zo’n ding dat ze wel even voor de fotograaf voor joker willen staan, maar te lang moet dat niet duren. De foto is van net voor het moment dat ze het wel mooi vonden zo. šŸ™‚

      Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Thanks a lot John! The people at the balls were puzzling me, but as it goes, one doesn’t think to long an pushes the shutter. I guess it was a kind of wedding shoot or co-workers outing or anything like that. They seemed a bit embarressed when I walked away, not because of me but because of the situation. šŸ™‚

      Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Dank je wel Marylou! Je hebt gelijk, op deze manier, met de foto’s, blijven de indrukken bewaard. Als je ouder wordt neemt het geheugen af, bij mij althans, en nu kan ik nog lang terugreizen naar de mooie momenten. De foto’s van de boei op het strandje en de geit op stelten zijn gemaakt in het mooie stadje Fredericia, waar we strandden omdat de auto het begaf. We moesten daar gedwongen een paar dagen blijven en dat was even wat minder leuk, maar elke wolk heeft een zilveren randje en in dat randje verheffen zich hoge geiten en zwemmen blije mensen in een zoele zee. šŸ™‚

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie