80 reacties op ā€˜Wandering aboutā€™

  1. bertjens

    Dit is weer een mooie serie. Grote ruimtes met een beetje mens, als foto no 4 en 8. Daar houd ik wel van. En van de kat, uiteraard. šŸ˜‰
    Het platte kerkhof of grafplein ziet er deprimerend uit. Staat er nergens iets groens?

    Geliked door 1 persoon

  2. omabaard

    Bij die graven had ik dezelfde reactie als hierboven, je stapt er op om eentje te bezoeken. Een stenen tapijt in een ‘kamer’.

    Bukt die mevrouw onder de paraplu zich of is zij zo klein?

    Het meisje is schitterend, van onder tot boven met de vele kettingen rond de hals. Toch wel benieuwd hoe ze er in de kleurrijke wereld uit zagšŸ˜‰.

    Maar het ijskarretje spant voor mij de kroon, symmetrisch in het midden, simpel, retro, helder wit (ja zelfs de bewoner) Ć©n lekker Italiaans.

    En weer allemaal heel sfeer-rijk!

    Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Dank je wel Omabaard! Een stenen tapijt, dat is precies de goede uitdrukking. (mooi titel voor een verhaal ook!) Wat die mevrouw op de hurken precies doet weet ik niet. Ik dacht altijd dat ze een foto maakt vanuit een laag standpunt, maar nogmaals kijkend kan het ook zijn dat ze een veter strikt. Ik heb de kleurenfoto van het meisje opgezocht en ze krijgt een plek in de serie voor volgende maand. En die ijskar, pal voor de ingang van het (prachtige!) Gemeentemuseum in Den Haag. Het kon niet mooier. šŸ™‚

      Geliked door 1 persoon

  3. elsjeveth

    De begraafplaats was mij opgevallen een soort keukenvloer vol graven, pas op !!! Je staat op oma de afwas te doen. Mooie serie weer Peter. Hopelijk heeft het kraampje nog klandizie gehad en de meeuw een stukje brood

    Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Lol, op oma de afwas doen. šŸ™‚ Maar zo ziet het er wel uit ja. Aanrecht in een hoek en afwassen maar. (Men denkt aan vloerverwarming!) De ijskar stond voor het Gemeentemuseum in Den Haag. (Tegenwoordig heet dat ding Kunstmuseum, geloof ik, een uiterst stomme naam.). Er was een opening van een tentoonstelling, iets officieels, want er liepen allemaal mooi geklede mensen rond, en er werd een rode loper uitgerold. Niet voor mij, merkwaardig genoeg! Dus de ijsman was denk ik ter verhoging van de feestvreugde gevraagd. Ik denk dat-ie net gearriveerd was. Die meeuw zat zo mooi naast die jongeren, alsof hij tot het groepje behoorde. Als hij niks gekregen heeft, heeft hij wel zelf ergens iets vandaan gesnaaid. šŸ™‚

      Geliked door 1 persoon

  4. Jan K. alias Afanja

    Mooie foto’s met weer een breed scala aan onderwerpen en sferen.
    Ze zijn eigenlijk allemaal weer goed getroffen. Maar vooral je foto’s van dat meisje met die bijzondere kousen (7) en de stijlvol geklede jonge vrouw (9) springen er voor mij uit.
    Straatfotografie is toch wel echt jouw ding, hĆØ.

    Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Dank je wel Jan! Dat meisje met de kousen was leuk. Daarvan en van de rest van haar outfit wilde ik graag een foto maken, en dat mocht. Dat haar gezicht er maar voor de helft opstaat verbaasde haar, vandaar het verwonderde lachje naar haar vriendin, maar het maakt de foto vind ik aardiger. Omabaard was benieuwd naar de kleurenversie van deze foto, en die smokkel ik in het postje voor volgende maand. Die mevrouw of mijnheer op foto 9 stond voor de A-kerk op een serie posters over gender- en seksuele keuzes. Ik vind het een prachtige foto op die poster, net als overigens de andere foto’s in die serie. Vandaar mijn plaatje met een stukje A-kerk erbij op. Ik vind het een groot compliment dat je de foto’s in deze serie straatfotografie noemt, want dat een genre waar ik erg op gesteld ben en waar ik me graag in wil bekwamen, want gemakkelijk vind ik het niet. Volgende postje foto’s gemaakt in Antwerpen en daarna weer iets landschappelijks.

      Geliked door 1 persoon

      • Jan K. alias Afanja

        Haha nee, gemakkelijk is het zeker niet. Een erudiete oude oom van me zou waarschijnlijk gezegd hebben: “Mooi en goed hoeven hoeven ook niet gemakkelijk te zijn. Je mag er af en toe best eens flink voor werken. Je zult zien dat je er dan pas echt voldoening uit haalt.”
        Ik kijk al uit naar de volgende serie waar je je best voor hebt moeten doen. šŸ™‚

        Geliked door 1 persoon

    • petergreyphotography

      Dank je wel Willy! Twee foto’s, 4 en 11, in Groningen, en het hondje in naburige Haren. De lezende man voor dat enorme raam zit in het Forum, een multifunctioneel gebouw in het centrum van de stad. Gemaakt vanaf een der roltrappen. De meeuw had een strategische plek opgezocht. šŸ™‚

      Like

  5. Ronald Puma

    Ja, mooi Peter. Die 3 meisjes doet oudhollands aan. Er is een leuke serie zwart-wit fotoboeken van bekende Nederlandse fotografen uit de vorige eeuw onder de titel ‘Holland zonder haast’. Zelf heb ik 2 delen: Carel Blazer en Maria Austria.

    Geliked door 1 persoon

  6. Jane Lurie

    A wonderful mix of images- humorous (the pigeon joining in, the dog, the person walking with the poster people) poignant (the tribute, cemetery) great street (the vendor, the swimmers, the portrait of the smoker). All enjoyed and appreciated. Thanks, Peter!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie